HD6 / wstęp

HD6 to efekt lat doświadczeń Ibis Cycles w wyścigach enduro – najpierw w europejskich seriach Super Enduro i French Enduro Series, później także w Enduro World Series i Pucharze Świata Enduro. Ibis to jeden z najbardziej doświadczonych w materii ścigania w enduro producentów w branży – zawodniczki i zawodnicy reprezentowali tą markę na odcinkach specjalnych wyścigów na całym świecie zanim o enduro zaczęliśmy rozmawiać na codzień jako samodzielnej dyscyplinie MTB.

Pierwsza generacja Ibisa HD to także ważna część historii polskiego ścigania – to rower, którego dosiadali się tacy giganci naszej lokalnej sceny jak Mariusz Bryja czy Marcin Motyka – w sezonach 2011 i 2012 Ibis Mojo HD królował na polskich odcinkach specjalnych. Wystąpił także w pierwszym polskim filmie o rowerowym enduro czyli słynnym Enduro Me gdzie, dzięki świetnej pracy Kostka Strzelskiego, najciekawsze trasy w kraju pokazali nam wspomniany już Mariusz Bryja i Tomek Dębiec.

Mamy już jednak 2023r. i ściganie na OS-ach jest zupełnie inne, a ściga się już kolejne pokolenie riderów. Dlatego dziś na HD6-kach widzimy znów najlepsze nazwiska polskiej sceny – Kasię Burek i Łukasza Szymczuka!

HD6 / hajlajtsy

Dożywotnia gwarancja na ramę

Żaden produkt nie może być nazwany premium, jeżeli nie jest chroniony odpowiednią gwarancją. A na wszystkie ramy Ibis Cycles jest ona dożywotnia – wszystkie wady produkcyjne są nią objęte na wieki wieków.

Geometria

Przednie koło w rozmiarze 29″ i zamontowane do widelca o skoku 180mm gwarantuje stabilność, podczas gdy tylne – tym razem jest to 27.5″ – dodaje zwrotności. 165mm skoku z tyłu gwarantuje z kolei super prowadzenie w każdych warunkach.

Dodajmy do tego 64st kąta główki, nisko umieszczony suport i tylne widełki o tej samej długości co w legendarnym Ripmo i mamy rower który możemy nazwać: zrównoważony jak Jin i Jang.

Pięć rozmiarów.

Aby umieścić riderów wielu rozmiarów w tym samym miejscu nad tylnym kołem, kąt podsiodłówki robi się bardziej stromy w miarę wzrostu rozmiaru ramy. To spowodowało większe „skoki” w rozmiarach więc HD6 ma ich pięć.

Zachęcamy do dobierania rozmiaru w oparciu o wartość reachu.

Kompatybilny ze sprężyną.

Wersja zawieszenia DW-Link zastosowana w HD6 charakteryzuje się progresywnością zapewniającą dużą czułość w początkowej fazie skoku ale mocne wsparcie przy dużych przeszkodach.

Jednocześnie jest w pełni kompatybilna z wszystkimi amortyzatorami sprężynowymi dostępnymi na rynku.

DW-Link.

Układ zawieszenia w HD6 może wyglądać na nowy ale to ciągle DW-Link. Oznacza to, że ciągle jest to ten sam, super efektywny system a Ty nie będziesz potrzebować przesadnie stłumionego amortyzatora aby rower dobrze podjeżdżał.

Mniejsze tłumienie oznacza też super trakcję tylnego koła, co da Ci wrażenie unoszenia się ponad ścieżką.

Traction Tune.

W naszych ramach i rowerach stosujemy komponenty zawieszeniowe zaworowane z małą ilością szybkiego tłumienia kompresji i tłumienia powrotu – nazywamy to Traction Tune.

Dzięki tym zabiegom koła naszych rowerów „płyną” w terenie zapewniając maksymalną trakcję.

Ślizgi.

Zmęczeni wymienianiem łożysk co sezon? My też! Dlatego w Ibisach znajdziecie ślizgi tam, gdzie nie potrzeba łożysk, bo zakres obrotu jest mały a obciążenia duże. Ślizgi są w zasadzie bezobsługowe, same się smarują, a my wierzymy w nie tak bardzo, że zapewniamy dożywotnią gwarancję na ich wymianę!

Łożyska stosujemy tam gdzie mają sens – w górnym linku.

Lekki karbon klasy premium.

Wszystkie nasze rowery wykonane są z najwyższej klasy materiałów i zoptymalizowane pod względem wytrzymałości, odpowiedniej sztywności i jakości jazdy – niezależnie od ceny i materiału. Rama HD6 waży poniżej 3500g a kompletne rowery na niej zbudowane mogą ważyć nawet 14,5kg!

Przyjazne prowadzenie linek.

Aby uprościć obsługę i „uciszyć” rower umieściliśmy rurki prowadzące dla pancerza tylnej przerzutki w przednim trójkącie i wahaczu.

(rozwiązanie dostępne w ramie karbonowej)

HD6 / konfiguracje

HD6 / kolory

Traffic Cone Orange
Enchanted Forest Green
Lavender Haze

HD6 / media

HD6 / geometria i detale

Geometria progresywna wg Ibis Cycles

Zastosowanie w HD6 kół w układzie mullet/MX (koło 29″ z przodu i 27.5″ z tyłu) pozwala na uzyskanie doskonałej trakcji z przodu dla stabilności i pewnego prowadzenia i zwinnego, bardzo zwrotnego tyłu roweru.

Zastosowaliśmy tylne widełki o stałej długości, ale każdy rozmiar ma inny kąt rury podsiodłowej, co sprawia, że lokalizacja ridera względem środka ciężkości roweru jest stała niezależnie od rozmiaru roweru.

NOMINAL SIZE12345
Seat Tube LengthA400400406450470
Top Tube LengthB585610630655685
Head Tube Length (4mm stack of lower cup not included)C818691100115
Chainstay LengthD435435435435435
Seat Tube AngleE76°76°76.5°77°77.5°
Head Tube AngleG64°64°64°64°64°
WheelbaseH12021228125612881328
BB Height (with 2.5WT Maxxis Assegai tires)345345345345345
BB DropK3030303030
StackI621625630638651
ReachJ430454480508541
Saddle height for seat tube angleF650700745790830
StandoverL725735752765769
Trail136136136136136
Fork Offset4444444444

Sugerowane rozmiary

Podstawowe cechy

  • Skok ramy: 165mm
  • Skok widelca: 180mm
  • Koło: 29″/27.5″ – mullet
  • Rozmiar dampera: 230x65mm
  • Mocowanie dampera: 25mm x 8mm front / 15mm x 8mm rear
  • Osie: 148mm Boost / 110mm Boost
  • Średnica sztycy: 34.9mm
  • Tylny hamulec: 180mm Post Mount, dopuszczalne 220mm
  • Długość tylnych widełek: 435mm
  • Suport: 73mm BSA
  • Linia łańcucha: 73mm
  • Maksymalna przednia zębatka: 34T
  • Hak przerzutki: SRAM UDH
  • Mocowanie ISCG: ISCG05 przy użyciu adaptera
  • Stery: ZS44 / ZS56
  • Kolory: Traffic Cone Orange, Enchanted Forest Green or Lavender Haze
  • Rozmiary: 1 / 2 / 3 / 4 / 5
  • Gwarancja: dożywotnia

Informacje techniczne

  • tabele ciśnień zawieszenia: LINK
  • informacje o suportach: LINK

Momenty dokręcania