Sentinel / wstęp

Sentinel to po angielsku wartownik. Ktoś kto zapewnia bezpieczeństwo. Zupełnie jak ten rower, który zadba o to aby nawet w najtrudniejszym terenie nie spadł Ci włos z głowy.

Nie skłamiemy pisząc, ze Sentinel to najbardziej uniwersalny z rowerów Transition – to jest klasyczna fura do prawdziwego enduro, która nie wypruje z Ciebie trzewi na podjazdach a na zjazdach będzie nieprzerwanym źródłem szerokiego jak widok ze Śnieżki uśmiechu. Koło 29″ gwarantuje stabilność i waleczność przy dużych prędkościach a zawieszenie w układzie 160mm z przodu i 150mm z tyłu daje idealną równowagę pomiędzy kontrolą a efektywnością.

Wszystko co masz teraz do zrobienia to pozwolić Sentinelowi zadbać o siebie!

Sentinel / hajlajtsy

Dożywotnia gwarancja na ramę

Transition Bikes pilnuje aby jakość produktu była na najwyższym poziomie a obsługa klienta zachwycała – każda rama Transition objęta jest dożywotnią gwarancją i świetnym programem crash replacement. Dbamy o Ciebie a Ty nie musisz się o nic martwić.

Materiał ramy

Ramy karbonowe wykonywane są z japońskiego włókna Toray i z wykorzystaniem wyjątkowego procesu formowania z wykorzystaniem specjalnych wypełniaczy. Dzięki temu zużywamy minimalną ilość materiału i żywicy.

Ramy aluminiowe produkujemy ze sprawdzonego obrabianego termicznie aluminium 6061 aby zoptymalizować stosunek wytrzymałości, długotrwałości i jakości pracy ramy.

Ochrona ramy.

Lubimy gdy przejażdżki odbywają się w ciszy i spokoju bez zbędnego stukania – dlatego w kluczowych miejscach ramy umieściliśmy osadzone w jej płaszczyznach ochraniacze.

Tylny ochraniacz ze specjalną fakturą nie tylko ucisza łańcuch ale także chroni wahacz przez uszkodzeniami.

Flip chip.

Zmień zachowanie roweru przez przewrócenie insertów na mocowaniu dampera. Jego dwie pozycje dadzą Ci zupełnie różne charaktery pracy zawieszenia, które mają zastosowanie w konkretnych warunkach na szlaku.

Główny punkt obrotu zrobiony z głową.

Oś głównego punktu obrotu ramy zaprojektowana w formie regulowanego klina zapewnia sztywność wahacza w płaszczyźnie poprzecznej i zapewnia niesamowitą trwałość mechanizmu.

Dodatkowe osłony łożysk chronią je podczas mycia roweru i jazdy w ciężkich warunkach.

Wahacz w różnych długościach.

Ten rower ma dwa wahacze dostosowane do rozmiaru ramy – dzięki temu zapewnia podobne wrażenia z jazdy i podobną dystrybucję masy niezależnie od gabarytów osoby ujeżdżającej sprzęt.

Łożyska Enduro Max.

Używamy wyłącznie łożysk Enduro Max w wersjach przeznaczonych do stosowania w ramach z pełnym zawieszeniem. Łożyska dobieramy w powszechnie dostępnych na rynku rozmiarach aby ich ewentualna wymiana nie wymagała stosowania globalnej logistyki ;).

W punkcie obrotu przy tylnej osi stosujemy łożyska dwurzędowe, zaś łożyska pod rockerem mają dodatkowy pierścień mocujący – to wszystko przekłada się na super sztywność naszych ram.

Mega głęboka podsiodłówka.

Jazda na współczesnych trasach w terenie jest okrutnie techniczna. Oznacza to, że fajnie by było gdyby dało się opuścić siodło jak najniżej. Dzięki odpowiednio zaprojektowanej podsiodłówce Sentinel pozwala na mocowanie bardzo długich sztyc regulowanych i korzystanie z ich walorów.

Przyjazne prowadzenie linek.

Aby uprościć obsługę i „uciszyć” rower umieściliśmy rurki prowadzące dla pancerza tylnej przerzutki w przednim trójkącie i wahaczu.

(rozwiązanie dostępne w ramie karbonowej)

Gwintowany support.

Na rynku ciągle dostępne są górskie rowery eksperymentalne z suportami press-fit. To rozwiązanie nie działa, ale przynajmniej jest drogie. Szczerze mówiąc, nie działa to nawet w rowerach szosowych.

W rowerach Transition znajdziesz tylko rozwiązania wprowadzane z głową i sprawdzone na szlaku a nie w Excelu.

Sentinel / konfiguracje

Sentinel / kolory

Misty Green / Black Powder

Sentinel / media

Sentinel / geometria i detale

Speed Balanced Geometry

SBG zapewnia zwinność roweru przy małej prędkości, dobrą trakcję przedniego koła i prawidłowy rozkład masy ridera i roweru równocześnie dając pewność w stromym terenie i przy dużych prędkościach.

Jedną z kluczowych zalet SBG jest zapewnienie pewności sterowania rowerem, która dostosowuje się do prędkości. Czyli więcej pewności gdy jedziesz szybko i więcej zwinności gdy działasz w trudnym terenie, niezależnie od Twojego poziomu umiejętności.

SMMDLGXLXXL
A. REACH420450476501521
B. STACK613622631640649
C. EFFECTIVE TT LENGTH552585613641665
D. SEAT TUBE LENGTH350390430460490
E. EFFECTIVE ST ANGLE78.2°77.5°76.9°76.4°76.0°
SADDLE HEIGHT FOR EFFECTIVE ST ANGLE600660720780820
ACTUAL ST ANGLE70.8°70.8°70.8°70.8°70.8°
SEAT TUBE OFFSET AT BB8787878787
F. HEAD TUBE LENGTH100110120130140
G. HEAD TUBE ANGLE63.6°63.6°63.6°63.6°63.6°
H. CHAINSTAY LENGTH440440440440440
I. WHEELBASE11991233126312921316
J. BOTTOM BRACKET DROP2929292929
K. ESTIMATED BB HEIGHT346346346347347
L. STAND OVER HEIGHT671688700712722
M. FORK OFFSET4343434343

Podstawowe cechy

  • Skok ramy: 150mm (kompatybilna ze 140mm)
  • Skok widelca: 160mm
  • Koło: 29″
  • Rozmiary: SM, MD, LG, XL, XXL
  • Łożyska: 2x 6903, 2x 6902, 4x 6802, 2x 3802, 2x 6900
  • A2C widelca przy pomiarach geometrii: 574mm
  • Offset widelca: 42-44mm
  • Tylny damper: 205mm x 62.5mm (rama kompatybilna z 205mm x 57.5mm)
  • Mocowanie dampera: Trunnion Mount Top / 25mm x 8mm Bottom
  • Stery góra: 44mm Zero Stack
  • Stery dół: 56mm Zero Stack
  • Suport: 73mm BSA Threaded
  • Linia łańcucha: 52mm
  • Tylny hamulec: 180mm Post Mount, Max Rotor Size 203mm
  • Hak przerzutki:
    • Carbon: Transition Hanger
    • Alloy: SRAM UDH
  • tylna oś:
    • Syntace X12 148, 1.0mm Thread Pitch
    • Transition Axle For UDH, 12mm x 148mm Spacing
  • Mocowanie ISCG: ISCG05
  • Sztyca: 31.6mm
  • Zacisk sztycy:
    • karbon: 37.0mm,
    • aluminium: 34.9mm
  • Maksymalna głębokość sztycy:
    • karbon: Small 200mm | Medium 250mm | Large 290mm | XL 320mm | XXL 350mm,
    • aluminium: Small 240mm | Medium 270mm | Large 310mm | XL 335mm | XXL 360mm
  • Największa zębatka: 32T okrągła przy linii łańcucha 52mm Boost
  • Maksymalny rozmiar opony: 29 x 2.6″
  • Zalecany sag dampera:
    • 150mm/62.5mm: 16-20mm (26-32%)
    • 140mm/57.5mm: 15-19mm (26-33%)

Sugerowane rozmiary

Momenty dokręcania

  • informacje techniczne Sentinel Carbon: LINK
  • informacje techniczne Sentinel Alloy: LINK