Sentinel / wstęp
Sentinel to po angielsku wartownik. Ktoś kto zapewnia bezpieczeństwo. Zupełnie jak ten rower, który zadba o to aby nawet w najtrudniejszym terenie nie spadł Ci włos z głowy.
Nie skłamiemy pisząc, ze Sentinel to najbardziej uniwersalny z rowerów Transition – to jest klasyczna fura do prawdziwego enduro, która nie wypruje z Ciebie trzewi na podjazdach a na zjazdach będzie nieprzerwanym źródłem szerokiego jak widok ze Śnieżki uśmiechu. Koło 29″ gwarantuje stabilność i waleczność przy dużych prędkościach a zawieszenie w układzie 160mm z przodu i 150mm z tyłu daje idealną równowagę pomiędzy kontrolą a efektywnością.
Wszystko co masz teraz do zrobienia to pozwolić Sentinelowi zadbać o siebie!
Sentinel / hajlajtsy

Dożywotnia gwarancja na ramę
Transition Bikes pilnuje aby jakość produktu była na najwyższym poziomie a obsługa klienta zachwycała – każda rama Transition objęta jest dożywotnią gwarancją i świetnym programem crash replacement. Dbamy o Ciebie a Ty nie musisz się o nic martwić.
Materiał ramy
Ramy karbonowe wykonywane są z japońskiego włókna Toray i z wykorzystaniem wyjątkowego procesu formowania z wykorzystaniem specjalnych wypełniaczy. Dzięki temu zużywamy minimalną ilość materiału i żywicy.
Ramy aluminiowe produkujemy ze sprawdzonego obrabianego termicznie aluminium 6061 aby zoptymalizować stosunek wytrzymałości, długotrwałości i jakości pracy ramy.


Ochrona ramy.
Lubimy gdy przejażdżki odbywają się w ciszy i spokoju bez zbędnego stukania – dlatego w kluczowych miejscach ramy umieściliśmy osadzone w jej płaszczyznach ochraniacze.
Tylny ochraniacz ze specjalną fakturą nie tylko ucisza łańcuch ale także chroni wahacz przez uszkodzeniami.
Flip chip.
Zmień zachowanie roweru przez przewrócenie insertów na mocowaniu dampera. Jego dwie pozycje dadzą Ci zupełnie różne charaktery pracy zawieszenia, które mają zastosowanie w konkretnych warunkach na szlaku.


Główny punkt obrotu zrobiony z głową.
Oś głównego punktu obrotu ramy zaprojektowana w formie regulowanego klina zapewnia sztywność wahacza w płaszczyźnie poprzecznej i zapewnia niesamowitą trwałość mechanizmu.
Dodatkowe osłony łożysk chronią je podczas mycia roweru i jazdy w ciężkich warunkach.
Wahacz w różnych długościach.
Ten rower ma dwa wahacze dostosowane do rozmiaru ramy – dzięki temu zapewnia podobne wrażenia z jazdy i podobną dystrybucję masy niezależnie od gabarytów osoby ujeżdżającej sprzęt.


Łożyska Enduro Max.
Używamy wyłącznie łożysk Enduro Max w wersjach przeznaczonych do stosowania w ramach z pełnym zawieszeniem. Łożyska dobieramy w powszechnie dostępnych na rynku rozmiarach aby ich ewentualna wymiana nie wymagała stosowania globalnej logistyki ;).
W punkcie obrotu przy tylnej osi stosujemy łożyska dwurzędowe, zaś łożyska pod rockerem mają dodatkowy pierścień mocujący – to wszystko przekłada się na super sztywność naszych ram.
Mega głęboka podsiodłówka.
Jazda na współczesnych trasach w terenie jest okrutnie techniczna. Oznacza to, że fajnie by było gdyby dało się opuścić siodło jak najniżej. Dzięki odpowiednio zaprojektowanej podsiodłówce Sentinel pozwala na mocowanie bardzo długich sztyc regulowanych i korzystanie z ich walorów.


Przyjazne prowadzenie linek.
Aby uprościć obsługę i „uciszyć” rower umieściliśmy rurki prowadzące dla pancerza tylnej przerzutki w przednim trójkącie i wahaczu.
(rozwiązanie dostępne w ramie karbonowej)
Gwintowany support.
Na rynku ciągle dostępne są górskie rowery eksperymentalne z suportami press-fit. To rozwiązanie nie działa, ale przynajmniej jest drogie. Szczerze mówiąc, nie działa to nawet w rowerach szosowych.
W rowerach Transition znajdziesz tylko rozwiązania wprowadzane z głową i sprawdzone na szlaku a nie w Excelu.

Sentinel / konfiguracje

Zestaw ramy – aluminium
- kolory: Misty Green ◼︎ / Black Powder ◼︎
- rama aluminiowa – skok 150mm
- koło: 29″P / 29″T
- damper Fox Float X Performance Elite (205×62.5mm)
- stery FSA NO.57E
- waga: 4400g z damperem w rozmiarze M

Rower – rama aluminiowa
- kolory: Misty Green ◼︎ / Black Powder ◼︎
- rama aluminiowa – skok 150mm
- koło: 29″P / 29″T
Zawieszenie: Fox Performance
- widelec: Fox Float 36 Rhythm (160mm)
- damper: Fox Float X Performance (205×62.5mm)
Napęd: SRAM NX Eagle
- manetka: SRAM NX Eagle MMX
- przerzutka: SRAM NX Eagle
- kaseta: SRAM PG 1230 (11-50t)
- łańcuch: SRAM NX Eagle
- korba: SRAM Descendent 6K DUB (30t/170mm)
Hamulce: SRAM Guide RE 4p
- hamulce: SRAM Code R
- tarcze: SRAM Centerline (200mm/200mm)
Koła: WTB ST i30
- obręcze: WTB ST i30
- szprychy: Pillar Double Butted
- piasty: Novatec D791SB-B15/D902SB-B12
- opona przednia: Maxxis Assegai 3C EXO+ (2.5)
- opona tylna: Maxxis Minion DHRII 3C EXO+ (2.4)
- w zestawie: zawory i uszczelniacz tubeless
Kokpit: RaceFace
- mostek: RaceFace Aeffect R (40mm)
- kierownica: RaceFace Chester 35
- chwyty: ODI Elite Flow
- siodło: SDG Bel Air 3
- sztyca: OneUp Dropper Post

Rower – rama karbonowa
- kolory: Misty Green ◼︎ / Black Powder ◼︎
- rama aluminiowa – skok 150mm
- koło: 29″P / 29″T
Zawieszenie: Fox Performance Elite
- widelec: Fox Float 36 Performance Elite (160mm)
- damper: Fox Float X Performance Elite (205×62.5mm)
Napęd: SRAM GX Eagle
- manetka: SRAM GX Eagle
- przerzutka: SRAM GX Eagle
- kaseta: SRAM XG 1275 (10-52t)
- łańcuch: SRAM GX Eagle
- korba: SRAM GX Eagle DUB (30t/170mm)
Hamulce: TRP DH-R EVO
- hamulce: TRP DH-R EVO
- tarcze:TRP R1 2.3 (203/203mm)
Koła: RaceFace Aeffect
- obręcze: RaceFace Aeffect R
- szprychy: RaceFace 2.0/1.7/2.0
- piasty: RaceFace Trace 28h
- opona przednia: Maxxis Assegai 3C EXO+ (2.5)
- opona tylna: Maxxis Minion DHRII 3C EXO+ (2.4)
- w zestawie: zawory i uszczelniacz tubeless
Kokpit: ANVL
- mostek: ANVL Swage (40mm)
- kierownica: ANVL Mandrel Alloy 35
- chwyty: ODI Elite Flow
- siodło: SDG Bel Air 3
- sztyca: OneUp Dropper Post
Sentinel / kolory

Sentinel / media
Sentinel / geometria i detale

Speed Balanced Geometry
SBG zapewnia zwinność roweru przy małej prędkości, dobrą trakcję przedniego koła i prawidłowy rozkład masy ridera i roweru równocześnie dając pewność w stromym terenie i przy dużych prędkościach.
Jedną z kluczowych zalet SBG jest zapewnienie pewności sterowania rowerem, która dostosowuje się do prędkości. Czyli więcej pewności gdy jedziesz szybko i więcej zwinności gdy działasz w trudnym terenie, niezależnie od Twojego poziomu umiejętności.
SM | MD | LG | XL | XXL | |
A. REACH | 420 | 450 | 476 | 501 | 521 |
B. STACK | 613 | 622 | 631 | 640 | 649 |
C. EFFECTIVE TT LENGTH | 552 | 585 | 613 | 641 | 665 |
D. SEAT TUBE LENGTH | 350 | 390 | 430 | 460 | 490 |
E. EFFECTIVE ST ANGLE | 78.2° | 77.5° | 76.9° | 76.4° | 76.0° |
SADDLE HEIGHT FOR EFFECTIVE ST ANGLE | 600 | 660 | 720 | 780 | 820 |
ACTUAL ST ANGLE | 70.8° | 70.8° | 70.8° | 70.8° | 70.8° |
SEAT TUBE OFFSET AT BB | 87 | 87 | 87 | 87 | 87 |
F. HEAD TUBE LENGTH | 100 | 110 | 120 | 130 | 140 |
G. HEAD TUBE ANGLE | 63.6° | 63.6° | 63.6° | 63.6° | 63.6° |
H. CHAINSTAY LENGTH | 440 | 440 | 440 | 440 | 440 |
I. WHEELBASE | 1199 | 1233 | 1263 | 1292 | 1316 |
J. BOTTOM BRACKET DROP | 29 | 29 | 29 | 29 | 29 |
K. ESTIMATED BB HEIGHT | 346 | 346 | 346 | 347 | 347 |
L. STAND OVER HEIGHT | 671 | 688 | 700 | 712 | 722 |
M. FORK OFFSET | 43 | 43 | 43 | 43 | 43 |
Podstawowe cechy
- Skok ramy: 150mm (kompatybilna ze 140mm)
- Skok widelca: 160mm
- Koło: 29″
- Rozmiary: SM, MD, LG, XL, XXL
- Łożyska: 2x 6903, 2x 6902, 4x 6802, 2x 3802, 2x 6900
- A2C widelca przy pomiarach geometrii: 574mm
- Offset widelca: 42-44mm
- Tylny damper: 205mm x 62.5mm (rama kompatybilna z 205mm x 57.5mm)
- Mocowanie dampera: Trunnion Mount Top / 25mm x 8mm Bottom
- Stery góra: 44mm Zero Stack
- Stery dół: 56mm Zero Stack
- Suport: 73mm BSA Threaded
- Linia łańcucha: 52mm
- Tylny hamulec: 180mm Post Mount, Max Rotor Size 203mm
- Hak przerzutki:
- Carbon: Transition Hanger
- Alloy: SRAM UDH
- tylna oś:
- Syntace X12 148, 1.0mm Thread Pitch
- Transition Axle For UDH, 12mm x 148mm Spacing
- Mocowanie ISCG: ISCG05
- Sztyca: 31.6mm
- Zacisk sztycy:
- karbon: 37.0mm,
- aluminium: 34.9mm
- Maksymalna głębokość sztycy:
- karbon: Small 200mm | Medium 250mm | Large 290mm | XL 320mm | XXL 350mm,
- aluminium: Small 240mm | Medium 270mm | Large 310mm | XL 335mm | XXL 360mm
- Największa zębatka: 32T okrągła przy linii łańcucha 52mm Boost
- Maksymalny rozmiar opony: 29 x 2.6″
- Zalecany sag dampera:
- 150mm/62.5mm: 16-20mm (26-32%)
- 140mm/57.5mm: 15-19mm (26-33%)
Sugerowane rozmiary
