Czy określenie “rower modularny” brzmi dziwnie, jakby wyrwać je z jakiegoś skryptu na polibudę? Gdy przez chwilę się nad tym zastanowicie, okaże się, że to wcale nie są nerdowskie dyrdymały a całkiem sensowna koncepcja. Szczególnie gdy za taki temat zabiera się firma założona przez riderów, prowadzona przez nich i zatrudniająca wyłącznie ludzi, którym smar do łańcucha płynie w żyłach. Powitajcie Transition Relay!

Transition Relay / i elektryk, i analog czyli rower-jednorożec

Elektryki podbijają świat MTB, to już niezaprzeczalny fakt. Argument, że trzeba zapracować na zjazdy poprzez umęczenie się na podjeździe zaczyna tracić na znaczeniu, a orędownicy “czystego MTB” powolutku zaczynają brzmieć jak fani koła 26″ kilka lat temu – rower ma dawać przyjemność a coraz więcej riderów i miejscówek korzysta i oferuje shuttling, który de facto nie różni się absolutnie niczym od jazdy na elektryku. Bo esencja MTB jest w zjazdach – tak powstał ten sport i po to Ojcowie Założyciele MTB zamontowali pierwszą przerzutkę do roweru, który miał na końcu zjechać z Mount Tamalpais.

Ekipa Transition Bikes postanowiła zatem stworzyć rower, który mógłby mieć kilka wcieleń. Nie, to nie miał być mityczny rower do wszystkiego – takie projekty to zawsze okrutne porażki. Dzięki współpracy z Fazua udało się natomiast osiągnąć jeden ważny cel – zbudować elektryka, który może nie być elektrykiem. Bo nie zawsze potrzebujesz napędu, a odchudzenie roweru o 2200g to nie lada gratka.

Transition Relay / co i jak?

Relay to rower, który może zatem spełnić kilka potrzeb w ramach gatunku enduro / superenduro / park:

  • skok do wyboru: 160 lub 170mm
  • koła 29″ lub mullet 29/27.5″
  • z napędem elektrycznym lub bez.

Dzięki tym kilku opcjom możemy zatem dostać rower, który będzie elektryczną lub analogową wersją TRZECH modeli Transition:

  • Sentinel – pełnokrwisty endurak 29″
  • Spire – długonogie superenduro 29″
  • Patrol – parkowa maszyna w wariancie mullet

Napęd Relaya bazuje na systemie Fazua Ride 60, który w skrócie opiszemy tak:

  • moment: 60Nm, moc: 450W
  • wyjmowalna bateria 430Wh, możliwe rozszerzenie o kolejne 200Wh
  • bez baterii rower będzie działał jak analog i będzie ważył 2200g mniej

Sprawdźcie co o Relay mają do powiedzenia ludzie z Transition Bikes:

Czy to zatem nie kuszące? Konkretnych szczegółów geometrii i specyfikacji jeszcze nie znamy ale jeżeli rower nie przekroczy w karbonie 18kg a po kuracji odchudzającej przez wyjęcie baterii spadnie poniżej 16kg, to możemy mieć nie lada hit. Czekamy z niecierpliwością!

Transition Relay / newsletter

Jeżeli chcesz poznać więcej szczegółów na temat parametrów i możliwości zakupu Transition Relay, zapisz się do newslettera na jego temat – odezwiemy się gdy tylko będziemy wiedzieć więcej!

Przekazując nam swoje dane robisz to w ramach naszej polityki prywatności. Możesz w każdej chwili zażądać usunięcia swoich danych z naszej bazy.