Czy określenie „rower modularny” brzmi dziwnie, jakby wyrwać je z jakiegoś skryptu na polibudę? Gdy przez chwilę się nad tym zastanowicie, okaże się, że to wcale nie są nerdowskie dyrdymały a całkiem sensowna koncepcja. Szczególnie gdy za taki temat zabiera się firma założona przez riderów, prowadzona przez nich i zatrudniająca wyłącznie ludzi, którym smar do łańcucha płynie w żyłach. Powitajcie Transition Relay!
Transition Relay / i elektryk, i analog czyli rower-jednorożec
Elektryki podbijają świat MTB, to już niezaprzeczalny fakt. Argument, że trzeba zapracować na zjazdy poprzez umęczenie się na podjeździe zaczyna tracić na znaczeniu, a orędownicy „czystego MTB” powolutku zaczynają brzmieć jak fani koła 26″ kilka lat temu – rower ma dawać przyjemność a coraz więcej riderów i miejscówek korzysta i oferuje shuttling, który de facto nie różni się absolutnie niczym od jazdy na elektryku. Bo esencja MTB jest w zjazdach – tak powstał ten sport i po to Ojcowie Założyciele MTB zamontowali pierwszą przerzutkę do roweru, który miał na końcu zjechać z Mount Tamalpais.
Ekipa Transition Bikes postanowiła zatem stworzyć rower, który mógłby mieć kilka wcieleń. Nie, to nie miał być mityczny rower do wszystkiego – takie projekty to zawsze okrutne porażki. Dzięki współpracy z Fazua udało się natomiast osiągnąć jeden ważny cel – zbudować elektryka, który może nie być elektrykiem. Bo nie zawsze potrzebujesz napędu, a odchudzenie roweru o 2200g to nie lada gratka.



Transition Relay / co i jak?
Relay to rower, który może zatem spełnić kilka potrzeb w ramach gatunku enduro / superenduro / park:
- skok do wyboru: 160 lub 170mm
- koła 29″ lub mullet 29/27.5″
- z napędem elektrycznym lub bez.
Dzięki tym kilku opcjom możemy zatem dostać rower, który będzie elektryczną lub analogową wersją TRZECH modeli Transition:
- Sentinel – pełnokrwisty endurak 29″
- Spire – długonogie superenduro 29″
- Patrol – parkowa maszyna w wariancie mullet
Napęd Relaya bazuje na systemie Fazua Ride 60, który w skrócie opiszemy tak:
- moment: 60Nm, moc: 450W
- wyjmowalna bateria 430Wh, możliwe rozszerzenie o kolejne 200Wh
- bez baterii rower będzie działał jak analog i będzie ważył 2200g mniej
Sprawdźcie co o Relay mają do powiedzenia ludzie z Transition Bikes:
Czy to zatem nie kuszące? Konkretnych szczegółów geometrii i specyfikacji jeszcze nie znamy ale jeżeli rower nie przekroczy w karbonie 18kg a po kuracji odchudzającej przez wyjęcie baterii spadnie poniżej 16kg, to możemy mieć nie lada hit. Czekamy z niecierpliwością!
Transition Relay / newsletter
Jeżeli chcesz poznać więcej szczegółów na temat parametrów i możliwości zakupu Transition Relay, zapisz się do newslettera na jego temat – odezwiemy się gdy tylko będziemy wiedzieć więcej!