HD6 / wstęp
HD6 to efekt lat doświadczeń Ibis Cycles w wyścigach enduro – najpierw w europejskich seriach Super Enduro i French Enduro Series, później także w Enduro World Series i Pucharze Świata Enduro. Ibis to jeden z najbardziej doświadczonych w materii ścigania w enduro producentów w branży – zawodniczki i zawodnicy reprezentowali tą markę na odcinkach specjalnych wyścigów na całym świecie zanim o enduro zaczęliśmy rozmawiać na codzień jako samodzielnej dyscyplinie MTB.
Pierwsza generacja Ibisa HD to także ważna część historii polskiego ścigania – to rower, którego dosiadali się tacy giganci naszej lokalnej sceny jak Mariusz Bryja czy Marcin Motyka – w sezonach 2011 i 2012 Ibis Mojo HD królował na polskich odcinkach specjalnych. Wystąpił także w pierwszym polskim filmie o rowerowym enduro czyli słynnym Enduro Me gdzie, dzięki świetnej pracy Kostka Strzelskiego, najciekawsze trasy w kraju pokazali nam wspomniany już Mariusz Bryja i Tomek Dębiec.
Mamy już jednak 2023r. i ściganie na OS-ach jest zupełnie inne, a ściga się już kolejne pokolenie riderów. Dlatego dziś na HD6-kach widzimy znów najlepsze nazwiska polskiej sceny – Kasię Burek i Łukasza Szymczuka!
HD6 / hajlajtsy
Dożywotnia gwarancja na ramę
Żaden produkt nie może być nazwany premium, jeżeli nie jest chroniony odpowiednią gwarancją. A na wszystkie ramy Ibis Cycles jest ona dożywotnia – wszystkie wady produkcyjne są nią objęte na wieki wieków.
Geometria
Przednie koło w rozmiarze 29″ i zamontowane do widelca o skoku 180mm gwarantuje stabilność, podczas gdy tylne – tym razem jest to 27.5″ – dodaje zwrotności. 165mm skoku z tyłu gwarantuje z kolei super prowadzenie w każdych warunkach.
Dodajmy do tego 64st kąta główki, nisko umieszczony suport i tylne widełki o tej samej długości co w legendarnym Ripmo i mamy rower który możemy nazwać: zrównoważony jak Jin i Jang.
Pięć rozmiarów.
Aby umieścić riderów wielu rozmiarów w tym samym miejscu nad tylnym kołem, kąt podsiodłówki robi się bardziej stromy w miarę wzrostu rozmiaru ramy. To spowodowało większe “skoki” w rozmiarach więc HD6 ma ich pięć.
Zachęcamy do dobierania rozmiaru w oparciu o wartość reachu.
Kompatybilny ze sprężyną.
Wersja zawieszenia DW-Link zastosowana w HD6 charakteryzuje się progresywnością zapewniającą dużą czułość w początkowej fazie skoku ale mocne wsparcie przy dużych przeszkodach.
Jednocześnie jest w pełni kompatybilna z wszystkimi amortyzatorami sprężynowymi dostępnymi na rynku.
DW-Link.
Układ zawieszenia w HD6 może wyglądać na nowy ale to ciągle DW-Link. Oznacza to, że ciągle jest to ten sam, super efektywny system a Ty nie będziesz potrzebować przesadnie stłumionego amortyzatora aby rower dobrze podjeżdżał.
Mniejsze tłumienie oznacza też super trakcję tylnego koła, co da Ci wrażenie unoszenia się ponad ścieżką.
Traction Tune.
W naszych ramach i rowerach stosujemy komponenty zawieszeniowe zaworowane z małą ilością szybkiego tłumienia kompresji i tłumienia powrotu – nazywamy to Traction Tune.
Dzięki tym zabiegom koła naszych rowerów “płyną” w terenie zapewniając maksymalną trakcję.
Ślizgi.
Zmęczeni wymienianiem łożysk co sezon? My też! Dlatego w Ibisach znajdziecie ślizgi tam, gdzie nie potrzeba łożysk, bo zakres obrotu jest mały a obciążenia duże. Ślizgi są w zasadzie bezobsługowe, same się smarują, a my wierzymy w nie tak bardzo, że zapewniamy dożywotnią gwarancję na ich wymianę!
Łożyska stosujemy tam gdzie mają sens – w górnym linku.
Lekki karbon klasy premium.
Wszystkie nasze rowery wykonane są z najwyższej klasy materiałów i zoptymalizowane pod względem wytrzymałości, odpowiedniej sztywności i jakości jazdy – niezależnie od ceny i materiału. Rama HD6 waży poniżej 3500g a kompletne rowery na niej zbudowane mogą ważyć nawet 14,5kg!
Przyjazne prowadzenie linek.
Aby uprościć obsługę i “uciszyć” rower umieściliśmy rurki prowadzące dla pancerza tylnej przerzutki w przednim trójkącie i wahaczu.
(rozwiązanie dostępne w ramie karbonowej)
HD6 / konfiguracje
Zestaw ramy – karbon
- kolory: Traffic Cone Orange ◼︎ / Enchanted Forest Green ◼︎ / Lavender Haze ◼︎
- rama karbonowa – skok 165mm
- koło: 29″P / 27.5″T
- damper Fox Float X2 Factory (230x65mm)
- waga: 3500g z damperem X2 w rozmiarze L
Rower – rama karbonowa
- kolory: Traffic Cone Orange ◼︎ / Enchanted Forest Green ◼︎ / Lavender Haze ◼︎
- rama karbonowa – skok 165mm
- koło: 29″P / 27.5″T
- stery: Cane Creek 40 ZS44/ZS56
Zawieszenie: Fox Factory
- widelec: Fox Float 38 Factory Series, 180mm, 29”, 110×15
- damper: Fox Float X2 Factory Series with EVOL, 230mm x 65mm
Napęd: SRAM NX/GX Eagle
- manetka: SRAM NX Eagle
- przerzutka: SRAM GX Eagle
- kaseta: SRAM XG 1275 (10-52t)
- łańcuch: SRAM NX Eagle
- korba: SRAM NX Eagle DUB (32t/170mm)
- prowadnica: MRP AMg SE
Hamulce: SRAM Code RSC
- hamulce: SRAM Code RSC
- tarcze: SRAM Centerline (200mm/200mm)
Koła: Blackbird Send Alloy
- obręcze: Blackbird Send Alloy, P: Send I 29″, T: Send II 27.5″
- piasty: Blackbird 32H
- opona przednia: Maxxis Assegai, 29” x 2.5”
- opona tylna: Maxxis DHR, 27.5” x 2.4”
- w zestawie: zawory i uszczelniacz tubeless
Kokpit: Ibis / KS
- mostek: Ibis 31.8, S/M: 40mm, L/XL: 50mm
- kierownica: Ibis Aluminum, 780mm
- chwyty: Lizard Skin Charger Evo
- siodło: WTB Silverado
- sztyca: KS Rage-i Dropper, S: 125mm, M: 150mm, L/XL: 170mm
Rower – rama karbonowa
- kolory: Traffic Cone Orange ◼︎ / Enchanted Forest Green ◼︎ / Lavender Haze ◼︎
- rama karbonowa – skok 165mm
- koło: 29″P / 27.5″T
- stery: Cane Creek 40 ZS44/ZS56
Zawieszenie: Fox Factory
- widelec: Fox Float 38 Factory Series, 180mm, 29”, 110×15
- damper: Fox Float X2 Factory Series with EVOL, 230mm x 65mm
Napęd: SRAM GX Transmission
- manetka: SRAM AXS POD
- przerzutka: SRAM GX T-Type w/ battery
- kaseta: SRAM XG-1275 10-52T T-Type
- łańcuch: SRAM GX Eagle T-Type Flattop
- korba: SRAM GX Eagle Wide DUB 1×12-speed Crank 32T/170mm
- prowadnica: MRP AMg SE
Hamulce: SRAM Code RSC
- hamulce: SRAM Code RSC
- tarcze: SRAM Centerline (200mm/200mm)
Koła: Blackbird Send Alloy
- obręcze: Blackbird Send Alloy, P: Send I 29″, T: Send II 27.5″
- piasty: Blackbird 32H
- opona przednia: Maxxis Assegai, 29” x 2.5”
- opona tylna: Maxxis DHR, 27.5” x 2.4”
- w zestawie: zawory i uszczelniacz tubeless
Kokpit: OneUp / WTB
- mostek: OneUp 35mm, L: 35mm
- kierownica: OneUp Aluminum, 800mm, rise 20mm
- chwyty: Lizard Skin Charger Evo
- siodło: WTB Silverado
- sztyca: OneUp V3: S: 120mm, M: 150mm, L: 180mm, XL/XXL: 210mm
Rower – rama karbonowa
- kolory: Traffic Cone Orange ◼︎ / Enchanted Forest Green ◼︎ / Lavender Haze ◼︎
- rama karbonowa – skok 165mm
- koło: 29″P / 27.5″T
- stery: Cane Creek 40 ZS44/ZS56
Zawieszenie: Fox Factory
- widelec: Fox Float 38 Factory Series, 180mm, 29”, 110×15
- damper: Fox Float X2 Factory Series with EVOL, 230mm x 65mm
Napęd: SRAM XX Transmission
- manetka: SRAM AXS POD Ultimate
- przerzutka: SRAM XX T-Type w/ battery
- kaseta: SRAM XG-1299 10-52T T-Type
- łańcuch: SRAM XX Eagle T-Type Flattop
- korba: SRAM XX Eagle Wide DUB 1×12-speed Crank 32T/170mm
- prowadnica: MRP AMg SE
Hamulce: SRAM Code RSC
- hamulce: SRAM Code RSC
- tarcze: SRAM Centerline (200mm/200mm)
Koła: Ibis / Industry Nine
- obręcze: Ibis S35 Carbon, P: 29″, T: 27.5″
- piasty: Industry Nine Hydra 32H
- opona przednia: Maxxis Assegai, 29” x 2.5”
- opona tylna: Maxxis DHR, 27.5” x 2.4”
- w zestawie: zawory i uszczelniacz tubeless
Kokpit: OneUp / WTB
- mostek: OneUp 35mm, L: 35mm
- kierownica: OneUp Carbon, 800mm, rise 20mm
- chwyty: Lizard Skin Charger Evo
- siodło: WTB Silverado
- sztyca: OneUp V3: S: 120mm, M: 150mm, L: 180mm, XL/XXL: 210mm
HD6 / kolory
HD6 / media
HD6 / geometria i detale
Geometria progresywna wg Ibis Cycles
Zastosowanie w HD6 kół w układzie mullet/MX (koło 29″ z przodu i 27.5″ z tyłu) pozwala na uzyskanie doskonałej trakcji z przodu dla stabilności i pewnego prowadzenia i zwinnego, bardzo zwrotnego tyłu roweru.
Zastosowaliśmy tylne widełki o stałej długości, ale każdy rozmiar ma inny kąt rury podsiodłowej, co sprawia, że lokalizacja ridera względem środka ciężkości roweru jest stała niezależnie od rozmiaru roweru.
NOMINAL SIZE | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
Seat Tube Length | A | 400 | 400 | 406 | 450 | 470 |
Top Tube Length | B | 585 | 610 | 630 | 655 | 685 |
Head Tube Length (4mm stack of lower cup not included) | C | 81 | 86 | 91 | 100 | 115 |
Chainstay Length | D | 435 | 435 | 435 | 435 | 435 |
Seat Tube Angle | E | 76° | 76° | 76.5° | 77° | 77.5° |
Head Tube Angle | G | 64° | 64° | 64° | 64° | 64° |
Wheelbase | H | 1202 | 1228 | 1256 | 1288 | 1328 |
BB Height (with 2.5WT Maxxis Assegai tires) | 345 | 345 | 345 | 345 | 345 | |
BB Drop | K | 30 | 30 | 30 | 30 | 30 |
Stack | I | 621 | 625 | 630 | 638 | 651 |
Reach | J | 430 | 454 | 480 | 508 | 541 |
Saddle height for seat tube angle | F | 650 | 700 | 745 | 790 | 830 |
Standover | L | 725 | 735 | 752 | 765 | 769 |
Trail | 136 | 136 | 136 | 136 | 136 | |
Fork Offset | 44 | 44 | 44 | 44 | 44 |
Sugerowane rozmiary
Podstawowe cechy
- Skok ramy: 165mm
- Skok widelca: 180mm
- Koło: 29″/27.5″ – mullet
- Rozmiar dampera: 230x65mm
- Mocowanie dampera: 25mm x 8mm front / 15mm x 8mm rear
- Osie: 148mm Boost / 110mm Boost
- Średnica sztycy: 34.9mm
- Tylny hamulec: 180mm Post Mount, dopuszczalne 220mm
- Długość tylnych widełek: 435mm
- Suport: 73mm BSA
- Linia łańcucha: 73mm
- Maksymalna przednia zębatka: 34T
- Hak przerzutki: SRAM UDH
- Mocowanie ISCG: ISCG05 przy użyciu adaptera
- Stery: ZS44 / ZS56
- Kolory: Traffic Cone Orange, Enchanted Forest Green or Lavender Haze
- Rozmiary: 1 / 2 / 3 / 4 / 5
- Gwarancja: dożywotnia
Momenty dokręcania