Bottlerocket / wstęp
Freeride nie powrócił, on zawsze tu był. Natomiast legendarny Bottlerocket na wiele lat zniknął i powraca dziś! Jedni go mieli, inni tylko marzyli, jeszcze inni dopiero odpinali kółka boczne od rowerków – niezależnie od tego, co łączyło cię z poprzednia generacją, pokochasz Bottlerocketa w nowej odsłonie.
Po co kolejny full? Kiedy ostatnio widzieliście seryjny rower do freeridu, a nie przerobione superenduro? No właśnie. W Transition nie zapominamy skąd wywodzi się pasja rowerowa wielu z Was – z budowania i skakania pierwszych w życiu hop. Dlaczego więc nie ma rowerów stworzonych konkretnie w tym celu?
Już są! Zaprojektowany we współpracy z czołowymi zawodnikami freeridu, jak: Hannah Bergemann, Talus Turk, Jaxson Riddle, czy Nico Vink i przetestowany przez nich w najtrudniejszych ewolucjach i największych przelotach. Tak powstał seryjny rower na Rampage!
Bottlerocket / hajlajtsy

Dwie opcje skoku.
Single crown czy dual crown? To Ty decydujesz, czy oczekujesz maksymalnej stabilności i wybaczania najcięższych lądowań, czy potrzebujesz skleić barspina na tym gapie. Niezależnie od decyzji, nie jest ona nieodwracalna – Bottlerocket 180 i 200 to nadal ta sama rama, którą różni skok dampera i przedni amortyzator. 180 z tyłu, ale za to 200 z przodu? Też można!
C.H.I.P.S.
Flipchip to czasem za mało. Changes Height Independently of Progression Setting (lub po naszemu Chcę Hobbystycznie Ingerować w Pracę Systemu) pozwala na ustawienie dolnego mocowania dampera w jednej z aż czterech pozycji. C.H.I.P.S umożliwia zmianę charakterystyki zawieszenia na liniową/progresywna oraz położenia suportu, a tym samym kąta główki niezależnie od siebie. A więc możecie zmienić na linear i low, a potem na linear i high, żeby później spróbować progressive i high, a skończyć na progressive i low.


S.A.L.S.A.
Chipsy są spoko, ale w pełni smakują dopiero z salsą. Super Awesome Length Stay Adjusters (System Akrobatyczno-Longitudinalno-Skokowej Adaptacji) pozwala wybrać długość tylnych widełek idealną do swojego stylu jazdy. Wysunięcie koła o 0, 5 lub 10 mm umożliwiliśmy po to, aby złapać idealny balans pomiędzy łatwością manuala, a stabilnością przy dużych prędkościach.
Wymienne osłony dolnej rury.
Wal śmiało! Odporne na uderzenia gumowe osłony przykręcane są do strategicznych obszarów dolnej rury tak, aby ochronić przed strzałami kamieni i klapą pickupa, jeśli masz szczęście go posiadać. Montaż na śruby pozwala na łatwą wymianę osłon, gdy przyjdzie na nie czas.


Kute elementy zawieszenia.
Rasowa freeridówka musi znosić uderzenie za uderzeniem. Dlatego rocker i chainstay wykonane są z kutego pancernego aluminium. Zapomnij o pływającym tylnym kole lub przytarciach opony – jest sztywno, a zawieszenie działa zawsze w swojej osi.
Odlewany obszar suportu.
Dla jeszcze większego wzmocnienia i niezawodności, okolice suportu to pojedynczy trwały i precyzyjnie skalibrowany element. Mniej spawów, integracja z systemem C.H.I.P.S. i wiecej miejsca na droppera – same plusy.

Bottlerocket / główne cechy

1. 180-200 mm skoku
Skok od 180 mm w górę definiuje, co to znaczy agresywny freeride.
2. Koła 27.5″
Łatwiejsze wykonywanie trików i rotacji, większa odporność na przeciążenia.
3. C.H.I.P.S.
Ustawienie geometrii i pracy zawieszenia na aż cztery sposoby.
4. S.A.L.S.A.
Trzy ustawienia długości tylnych widełek.
5. Jedna lub dwie półki
Rama dostosowana do amortyzatorów dual crown do 200 mm.
6. Aluminiowa Rama
To jest freeride a nie Puchar Świata, po prostu.
7. Strategiczne wzmocnienia
Obszar mufy suportu w formie odlewanego pojedynczego elementu.
8. Zawieszenie Giddy Up
Kinematyka zawieszenia dostosowana do zastosowania w MTB freeride.
9. Wymienne osłony ramy
Trwałe osłony dolnej rury od strzałów kamieni i do przewożenia roweru pickupem.
10. Dożywotnia gwarancja
Jeżeli coś zrobiliśmy źle, zrobimy to dobrze.
Bottlerocket / konfiguracje

Zestaw ramy – aluminium


- kolory: Disco Flamingo ◼︎ / Snowstorm ◼︎
- rama aluminiowa – skok 180mm
- koło: 27.5″
- damper: Marzocchi Bomber Air (225x70mm)
- waga: 5180g z damperem w rozmiarze MD

Rower – rama aluminiowa


- kolory: Disco Flamingo ◼︎ / Snowstorm ◼︎
- rama aluminiowa – skok 180mm
- koło: 27.5″
- waga: 17,69kg z damperem w rozmiarze MD
Zawieszenie: Marzocchi
- widelec: Marzocchi Bomber Z(180mm)
- damper: Marzocchi Bomber Air (225x70mm)
Napęd: SRAM Eagle 70
- manetka: SRAM Eagle 70 MMX
- przerzutka: SRAM Eagle 70
- kaseta: SRAM XS 1270 (10-52T)
- łańcuch: SRAM Eagle 70
- korba: SRAM Eagle 70 DUB (30t/165mm)
- napinacz: E13 Vario Enduro
Hamulce: SRAM Maven Base
- hamulce: SRAM Maven Base
- tarcze: SRAM Centerline (200mm)
Koła: Novatec / e13
- obręcze: e13 Grappler Core
- szprychy: Pillar Straight Gauge
- piasty: Novatec D951SB/D902SB
- opona przednia: Schwalbe Magic Mary Super Trail, Soft (2.4)
- opona tylna: Schwalbe Big Betty Super Trail, Soft (2.4)
- w zestawie: zawory i uszczelniacz tubeless
Kokpit: Burgtec / SDG
- mostek: Burgtec Enduro MK3
- kierownica: Burgtec Ride High Alloy
- SM (780x20mm)
- MD (780x30mm)
- LG/XL (800x30mm)
- chwyty: ODI Longneck V2.1 Lock On
- siodło: Burgtec Cloud Boost
- sztyca: SDG Tellis
- SM (150mm)
- MD (170mm)
- LG (200mm)
- XL (230mm)

Rower – rama aluminiowa


- kolory: Disco Flamingo ◼︎ / Snowstorm ◼︎
- rama aluminiowa – skok 200mm
- koło: 27.5″
- waga: 17,69kg z damperem w rozmiarze MD
Zawieszenie: Marzocchi
- widelec: Marzocchi Bomber 58 (203mm)
- damper: Marzocchi Bomber Air (225x75mm)
Napęd: SRAM GX DH
- manetka: SRAM GX DH
- przerzutka: SRAM GX DH
- kaseta: SRAM PG 270 (11-25T)
- łańcuch: SRAM PC 1130
- korba: SRAM Descendent DUB
(34t/165mm) - napinacz: E13 Vario Enduro
Hamulce: SRAM Maven Base
- hamulce: SRAM Maven Base
- tarcze: SRAM Centerline (200mm)
Koła: Novatec / e13
- obręcze: e13 Grappler Core
- szprychy: Pillar Straight Gauge
- piasty: Novatec D951SB/D902SB
- opona przednia: Schwalbe Magic Mary Super Trail, Soft (2.4)
- opona tylna: Schwalbe Big Betty Super Trail, Soft (2.4)
- w zestawie: zawory i uszczelniacz tubeless
Kokpit: Burgtec / RaceFace
- mostek: RaceFace Chester 35 Direct Mount (50mm)
- kierownica: Burgtec Ride High Alloy
- SM/MD (780x20mm)
- LG/XL (800x30mm)
- chwyty: ODI Longneck V2.1 Lock On
- siodło: Burgtec Cloud Boost
- sztyca: Tranz-X SP66
Bottlerocket / kolory


Bottlerocket / media
Bottlerocket / geometria i detale
| SM | MD | LG | XL | ||
| High | Low | High | Low | High | Low | High | Low | ||
| A.REACH | 425 | 421 | 450 | 446 | 475 | 471 | 500 | 496 | |
| B.STACK | 607 | 610 | 616 | 619 | 625 | 628 | 625 | 628 | |
| C.EFFECTIVE TOPTUBE LENGTH | 538 | 533 | 573 | 568 | 606 | 601 | 638 | 633 | |
| D.SEATTUBE LENGTH | 360 | 390 | 420 | 440 | |
| E.EFFECTIVE SEATTUBE ANGLE | 79.4 | 79.0 | 78.7 | 78.4 | 78.2 | 77.8 | 77.7 | 77.3 | |
| SADDLE HEIGHT FOR EFFECTIVE SEATTUBE ANGLE | 600 | 660 | 720 | 780 | |
| ACTUAL SEATTUBE ANGLE | 72.0 | 71.6 | 72.0 | 71.6 | 72.0 | 71.6 | 72.0 | 71.6 | |
| SEATTUBE OFFSET AT BOTTOM BRACKET | 78.2 | 78.2 | 78.2 | 78.2 | |
| F.HEADTUBE LENGTH | 100 | 110 | 120 | 120 | |
| G.HEADTUBE ANGLE | 64.0 | 63.6 | 64.0 | 63.6 | 64.0 | 63.6 | 64.0 | 63.6 | |
| H.CHAINSTAY LENGTH | 435 | 435 | 435 | 435 | |
| I.WHEELBASE | 1191 | 1220 | 1249 | 1279 | |
| J.BOTTOM BRACKET DROP (REAR) | 15 | 20 | 15 | 20 | 15 | 20 | 15 | 20 | |
| K.ESTIMATED BOTTOM BRACKET HEIGHT | 340 | 335 | 340 | 335 | 340 | 335 | 340 | 335 |

Speed Balanced Geometry
SBG zapewnia zwinność roweru przy małej prędkości, dobrą trakcję przedniego koła i prawidłowy rozkład masy ridera i roweru równocześnie dając pewność w stromym terenie i przy dużych prędkościach.
Jedną z kluczowych zalet SBG jest zapewnienie pewności sterowania rowerem, która dostosowuje się do prędkości. Czyli więcej pewności gdy jedziesz szybko i więcej zwinności gdy działasz w trudnym terenie, niezależnie od Twojego poziomu umiejętności.
Podstawowe cechy
- Materiał ramy: Stop aluminium
- Rozmiar koła: 27,5″
- Rozmiary: SM, MD, LG, XL
- Kompatybilność komponentów
- Offset widelca: 37–51 mm
- Długość widelca (axle-to-crown): 577–589 mm (wraz z łożyskami sterów)
- Łożyska sterów (góra): 44 mm Zero Stack (ZS44)
- Łożyska sterów (dół): 56 mm Zero Stack (ZS56)
- Suport: 73 mm, gwintowany BSA
- Mocowanie ISCG: ISCG05
- Maksymalna zębatka: 38 zębów
- Linia łańcucha:
- 55 mm (standard, z prowadnicą)
- 52 mm (opcjonalnie, bez prowadnicy)
- Mocowanie hamulca tylnego:
- Post Mount 200 mm
- Maksymalny rozmiar tarczy: 223 mm
- Wieszak przerzutki: SRAM UDH
- Oś tylna: Oś Transition 148 mm dla UDH (TRB-HAX)
- Zacisk sztycy: 37 mm
- Średnica sztycy: 31,6 mm
- Uwagi: Opcjonalne haki i mocowania hamulca +5 mm, +10 mm sprzedawane osobno
- Specyfikacje zawieszenia
- Skok przodu:
- 180 mm (pojedyncza korona)
- 200–203 mm (podwójna korona)
- Skok tyłu:
- 180 mm (skok dampera 70 mm)
- 203 mm (skok dampera 75 mm)
- Rozmiar dampera: 225 mm x 70–75 mm
- Mocowanie dampera:
- Górne – Trunnion mount
- Dolne – 30 mm x 8 mm
Sugerowane rozmiary

Momenty dokręcania
- informacje techniczne Bottlerocket: LINK













