Transition Sentinel – Beastie Bikes

Sentinel / wstęp

Sentinel to rower, który mówi “tak” każdej trasie i każdej wyprawie – gotowy na każdy scenariusz, który urodzi się w Twojej głowie.

Ta zupełnie nowa maszyna od Transition Bikes podąża po linii pomiędzy kategoriami – sprawiające wrażenie bezdennego zawieszenie uratuje Cię w każdej sytuacji, a natura radosnego, skocznego kucyka zaszczepi szeroki uśmiech na Twojej twarzy. To właśnie sprawia, że ten rower to optymalnie skomponowane narzędzie do klasycznego analogowego enduro. Pozwoli Ci rozszerzyć horyzonty Twojego jeździeckiego warsztatu intuicyjnie podążając za tym czego Ty chcesz, jednocześnie dając Ci bufor bezpieczeństwa gdy zdecydujesz się na więcej.

Przejedziesz tam, gdzie dziś szukasz drogi na około. Podjedziesz to, co wydawało się murowanym “wypychem”. Miejsca ostrożnego przejazdu staną się tymi, w których dajesz pełny gaz. Nadszedł czas aby konkretnie dowalić do pieca!

Sentinel / hajlajtsy

Kolejne wcielenie legendy

Choć sylwetka pozostała bardzo podobna, rama nowego Sentinela została gruntownie przeprojektowana – ma teraz nowy styl, więcej funkcji i zaktualizowaną geometrię. Zmieniliśmy krzywizny przełożeń zawieszenia aby rower optymalniej wykorzystywał jego pracę – masz teraz więcej skoku dla siebie a rower lepiej przyspiesza.

No i zrobiliśmy to – główka jest teraz bardziej stroma (64st) niż w poprzedniej generacji. Razem z dobranymi pod rozmiar długościami wahacza czyni to nowego Sentinela dużo lepiej zbalansowanym rowerem.

Schowek w ramie

Zmiany, które wprowadziliśmy to nie “sztuka dla sztuki” a modernizacje, które od początku miały mieć praktyczny sens.

Schowek w dolnej rurze, The B.O.O.M. Box, umieszczony jest w innym miejscu niż mocowanie bidonu. Dzięki temu oddzieliliśmy obie funkcje od siebie ułatwiając korzystanie z roweru. Bidon zamocowany do ramy nie wprowadza także dodatkowego obciążenia na drzwiczki schowka, ograniczając potencjalne hałasy.

B.O.O.M. Box ma w sobie dwa pokrowce na najpotrzebniejsze rzeczy i jest łatwy do otwarcia dzięki dużej dźwigni.

Dopracowane detale

FLIP CHIP
Dolne mocowanie dampera ma flip chip, który stosujesz gdy zmieniasz rozmiar tylnego koła – “low” dla 29″ i “high” dla 27.5″

MUD GUARD
Osłonka przed błotem nad główną osią obrotu wahacza nie tylko chroni lakier ramy w tym kluczowym miejscu, przedłuża także życie łożysk.

OSŁONA WAHACZA
Jedź w ciszy – nowa osłona chainstaya ma gumowe poduszeczki, które maksymalnie wyciszą Twój rower.

Nowe porty przewodów

Teraz montowanie i serwis roweru staną się jeszcze łatwiejsze – nowe porty można dostosować do Twoich potrzeb i specyfikacji roweru. Niezależnie czy jesteś fanem w pełni mechanicznego napędu czy entuzjastą elektroniki, mamy dla Ciebie rozwiązanie.

Nowe rozwiązanie portów zmniejsza także hałas przewodów prowadzonych w ramie i chroni przed dostępem błota i wody do wnętrza ramy.

Fidlock Ready

Każda rama Sentinel sprzedawana jest z mocowaniem Fidlock – dzięki temu w rozmiarze XS zamocujesz bidon 450ml, Ska pomieści wariant 590ml, a ramy od M-ki w górę współpracują z wariantem 750ml.

Sentinel / główne cechy

1. Opcje rozmiaru kół
Rozmiary od SM do XXL mają koła 29″ z możliwością zamontowania koła 27.5″ z tyłu podczas gdy wariant XS ma koła 27.5″
2. 160mm skoku z przodu i 150mm z tyłu
To naszym zdaniem idealne połączenie. Damper o skoku 65mm pozwoli uzyskać 160mm z tyłu.
3. B.O.O.M. Box
Schowek w ramie z dwoma etui w zestawie, dostępny w wariantach karbonowych.
4. Główka 64st
Naszym zdaniem optymalna wartość w rowerze enduro.
5. Długość wahacza dopasowana do rozmiaru
Wartość rośnie wraz z rozmiarem reszty ramy – daje to idealnie zbalansowaną geometrię i pracę zawieszenia.
6. Więcej rozmiarów
Nasze rowery pomieszczą każdego – od 140cm do ponad 2m wzrostu.

7. Mud Guard nad głównym łożyskiem.
Mniej uszkodzeń i dłuższe życie łożysk.
8. Karbon i aluminium
Niezależnie od możliwości twojego portfela, mamy Sentinela dla Ciebie.
9. Trzy kolory
Wybieraj pomiędzy Deep Purple, Graphite Grey i Glacier White.
10. Nowe porty przewodów
Niezależnie od Twojego wyboru opcji napędu, sztycy czy ukłądu hamulców, masz tą samą ochronę ramy przed wodą i zanieczyszczeniami.
11. Progresywna kinematyka
Dzięki odpowiednio zaprojektowanemu zawieszeniu ten rower da Ci mnóstwo frajdy zarówno na podjazdach, jak i zjazdach.

Sentinel / konfiguracje

Sentinel / kolory

Deep Purple
Graphite Grey
Glacier White

Sentinel / media

Sentinel / geometria i detale

XS
27.5″
SM
29″ | MX
MD
29″ | MX
LG
29″ | MX
XL
29″ | MX
XXL
29″ | MX
A. REACH415430 | 426455 | 451480 | 476505 | 501530 | 526
B. STACK592615 | 618621 | 624633 | 636642 | 646651 | 655
C. CARBON EFFECTIVE TT LENGTH527549577605632660
ALLOY EFFECTIVE TT LENGTH534557586614642670
D. SEAT TUBE LENGTH360360390430460490
E. CARBON EFFECTIVE ST ANGLE79.8°79.3° | 78.9°78.7° | 78.3°78.3° | 77.9°77.9° | 77.5°77.6° | 77.2°
ALLOY EFFECTIVE ST ANGLE79.2°78.7° | 78.2°77.9° | 77.5°77.3° | 76.9°76.8° | 76.4°76.5° | 76.2°
SADDLE HEIGHT FOR EFFECTIVE ST ANGLE560600660720780820
CARBON SEAT TUBE OFFSET AT BB696969696969
ALLOY SEAT TUBE OFFSET AT BB878787878787
F. HEAD TUBE LENGTH100100110120130140
G. HEAD TUBE ANGLE64°64° | 63.6°64° | 63.6°64° | 63.6°64° | 63.6°64° | 63.6°
H. CARBON CHAINSTAY LENGTH436442 | 440442 | 440448 | 446448 | 446448 | 446
ALLOY CHAINSTAY LENGTH434442 | 440442 | 440446 | 444446 | 444446 | 444
I. CARBON WHEELBASE117312081237127313021332
ALLOY WHEELBASE117112081237127113001330
J. BOTTOM BRACKET DROP1525 | 1125 | 1125 | 1125 | 1125 | 11
K. ESTIMATED BB HEIGHT340350 | 344350 | 344350 | 344350 | 344350 | 344
Speed Balanced Geometry

SBG zapewnia zwinność roweru przy małej prędkości, dobrą trakcję przedniego koła i prawidłowy rozkład masy ridera i roweru równocześnie dając pewność w stromym terenie i przy dużych prędkościach.

Jedną z kluczowych zalet SBG jest zapewnienie pewności sterowania rowerem, która dostosowuje się do prędkości. Czyli więcej pewności gdy jedziesz szybko i więcej zwinności gdy działasz w trudnym terenie, niezależnie od Twojego poziomu umiejętności.

Podstawowe cechy

  • Skok ramy: 150mm (kompatybilna ze 160mm)
  • Skok widelca: 160mm
  • Koło: 29″ lub MX (27,5″ w XS)
  • Rozmiary: XS, SM, MD, LG, XL, XXL
  • Łożyska: 2x 6903, 2x 6902, 4x 6802, 2x 3802, 2x 6900
  • A2C widelca przy pomiarach geometrii: 578mm (560mm dla XS)
  • Offset widelca: 44mm (37mm w XS)
  • Tylny damper: 205mm x 60mm (rama kompatybilna z 205mm x 65mm)
  • Mocowanie dampera: Trunnion Mount Top / 30mm x 8mm Bottom
  • Stery góra: 44mm Zero Stack
  • Stery dół: 56mm Zero Stack
  • Suport: 73mm BSA Threaded
  • Linia łańcucha: 52-55mm
  • Tylny hamulec: 180mm Post Mount, Max Rotor Size 223mm
  • Hak przerzutki: SRAM UDH
  • tylna oś: Transition Axle For UDH, 12mm x 148mm Spacing
  • Mocowanie ISCG: ISCG05
  • Sztyca: 31.6mm
  • Zacisk sztycy:
    • karbon: 37.0mm,
    • aluminium: 34.9mm
  • Maksymalna głębokość sztycy:
    • karbon: X-Small 245mm | Small 245mm | Medium 275mm | Large 315mm | X-Large 345mm | XX-Large 375mm,
    • aluminium: X-Small 225mm | Small 225mm | Medium 260mm | Large 310mm | X-Large 325mm | XX-Large 340mm
  • Największa zębatka: 34T okrągła przy linii łańcucha 52mm Boost
  • Maksymalny rozmiar opony: 29 x 2.5″
  • Zalecany sag dampera:
    • 150mm/60mm: 16-20mm (26-32%)

Sugerowane rozmiary

Krzywe kinematyki

Momenty dokręcania

  • informacje techniczne Sentinel Carbon: LINK
  • informacje techniczne Sentinel Alloy: LINK