Transition Relay – Beastie Bikes

Relay / wstęp

Najnowocześniejsze rozwiązania w świecie eMTB dają nam dziś niezwykłe pole do manewru. W pełni wykorzystało to Transition Bikes tworząc Relaya – nazwanie go elektrykiem to zawężanie sensu tego roweru, to pierwszy modularny rower górski.

Zastosowanie systemu Fazua Ride 60 pozwala nam używać tego roweru na wiele sposobów. Do dyspozycji mamy bowiem lekkiego elektryka, który w każdej chwili może być ujeżdżany także bez baterii. Silnik o maksymalnym momencie obrotowym 60Nm, w parze z baterią o pojemności 430Wh zapewniają zasięg nawet do 1600m w pionie! Równocześnie, po wymontowaniu baterii, możesz wziąć ten rower na przejażdżkę po bikeparku czy pójść na rower z dużymi i małymi znajomymi na analogach. Pozbawiony baterii Relay będzie ważył około 17.5kg co pozwoli na wyzwolenie z niego jeszcze większej zwinności.

Powtarzana przez nas modularność nie kończy się na możliwości wyjęcia baterii. Jeżeli tylko chcesz, możesz w dowolnej chwili zmienić ścieżkowego Relaya o skoku 160mm na kole 29″ w bardziej freeride’owego Relaya PNW – ten ma z tyłu koło 27.5″ i oferuje skok 170mm.

Pytanie jest zatem proste ale nie łatwo na nie odpowiedzieć – czy masz dość czasu, aby sprawdzić wszystkie wcielenia tego roweru?

Relay / modularność i napęd

Flip chip – Relay/PNW

Insert w w Relayu nie jest zwykłym flip chipem. Pozwala Ci wybrać pomiędzy dwoma zupełnie różnymi wariantami tego roweru.

  • Relay – trailbike o skoku 160mm na kołach 29″
  • Relay PNW – freeride’owka 170mm z kołami MX

Kupując Relaya wybierasz jeden z wariantów. Ale w każdym momencie możesz podmienić zawieszenie i tylne koło aby uzyskać drugi.

Napęd Fazua Ride 60

Fazua Ride to pierwszy napęd do eMTB zaprojektowany z założeniem, że będzie stosowany bez baterii. Rower z tym systemem może być użytkowany po jej wyjęciu, a rama Transition Relay jest zaprojektowana w taki sposób, że bateria nie jest jej elementem strukturalnym dodającym jej sztywności czy wytrzymałości.

Fazua Power 430 – bateria Relaya – waży 2.26kg. Po jej wyjęciu karbonowy Relay waży około 17.5kg co czyni go nienajcięższym fullem all mountain.

Aplikacja Fazua Ride 60

Aplikacja Fazua Ride 60, dostępna na telefonach z systemami iOS i Android, pozwoli Ci śledzić nawet bardzo techniczne aspekty działania napędu w Twoim Relayu.

Poza bardzo dokładnymi danymi odnośnie podawanej przez silnik mocy czy zużycia energii, pomoże Ci także dostosować pracę trzech trybów działania silnika.

Obsługa napędu Fazua Ride 60

Fazua Ride charakteryzuje się minimalistycznym podejściem do sterowania napędem i przekazywania informacji do użytkownika.

Kontroler w formie obrotowego pierścienia i wyświetlacz w postaci prostego modułu z diodami LED w zupełności wytarczają aby przełączać się pomiędzy trzema podstawowymi trybami pracy napędu:

  • Breeze (zielony) – podstawowy tryb pozwalający na jazdę w zróżnicowanym terenie.
  • River (niebieski) – tryb, w którym silnik generuje moc równą mocy pedałowania ridera.
  • Rocket (fioletowy) – tryb “full power” na podjazdy i pokonywanie technicznych przeszkód.

Relay / hajlajtsy

Główny punkt obrotu zrobiony z głową.

Oś głównego punktu obrotu ramy zaprojektowana w formie regulowanego klina zapewnia sztywność wahacza w płaszczyźnie poprzecznej i zapewnia niesamowitą trwałość mechanizmu.

Dodatkowe osłony łożysk chronią je podczas mycia roweru i jazdy w ciężkich warunkach.

Wahacz w różnych długościach.

Ten rower ma wahacze dostosowane do rozmiaru ramy – dzięki temu zapewnia podobne wrażenia z jazdy i podobną dystrybucję masy niezależnie od gabarytów osoby ujeżdżającej sprzęt.

Łożyska Enduro Max.

Używamy wyłącznie łożysk Enduro Max w wersjach przeznaczonych do stosowania w ramach z pełnym zawieszeniem. Łożyska dobieramy w powszechnie dostępnych na rynku rozmiarach aby ich ewentualna wymiana nie wymagała stosowania globalnej logistyki ;).

W punkcie obrotu przy tylnej osi stosujemy łożyska dwurzędowe, zaś łożyska pod rockerem mają dodatkowy pierścień mocujący – to wszystko przekłada się na super sztywność naszych ram.

Universal Derailleur Hanger.

Hak przerzutki w standardzie SRAM UDH jest obecnie powszechnie dostępny w większości sklepów rowerowych co znacząco ułatwia sprawy gdy potrzebujesz go wymienić.

Zastosowanie tego standardu pozwala także na zamontowanie najnowszych napędów SRAM Transmission z tylną przerzutką mocowaną bezpośrednio do wahacza.

Dożywotnia gwarancja na ramę

Transition Bikes pilnuje aby jakość produktu była na najwyższym poziomie a obsługa klienta zachwycała – każda rama Transition objęta jest dożywotnią gwarancją i świetnym programem crash replacement. Dbamy o Ciebie a Ty nie musisz się o nic martwić.

Relay / konfiguracje

Relay / kolory

Oxide Grey / TR Blue

Relay / media

Relay / geometria i detale

Speed Balanced Geometry

SBG zapewnia zwinność roweru przy małej prędkości, dobrą trakcję przedniego koła i prawidłowy rozkład masy ridera i roweru równocześnie dając pewność w stromym terenie i przy dużych prędkościach.

Jedną z kluczowych zalet SBG jest zapewnienie pewności sterowania rowerem, która dostosowuje się do prędkości. Czyli więcej pewności gdy jedziesz szybko i więcej zwinności gdy działasz w trudnym terenie, niezależnie od Twojego poziomu umiejętności.

XS
Relay/PNW
S
Relay/PNW
M
Relay/PNW
L
Relay/PNW
XL
Relay/PNW
XXL
Relay/PNW
A.REACH410/405430/422460/452485/477510/502535/527
B.STACK (CARBON)590/588615/615628/634637/643646/652655/661
B.STACK (ALLOY)595/593620/620628/634637/643646/652655/661
C.EFFECTIVE TT LENGTH523/532553/564586/597614/631642/665671/696
D.SEAT TUBE LENGTH (CARBON)380390410430460490
D.SEAT TUBE LENGTH (ALLOY)410410410430460490
E.EFFECTIVE ST ANGLE79.7/79.379.1/78.478.4/77.777.8/77.177.3/76.677/76.3
SADDLE HEIGHT FOR EFFECTIVE ST ANGLE560600660720780820
ACTUAL ST ANGLE71/70.671/70.371/70.371/70.371/70.371/70.4
SEAT TUBE OFFSET AT BB909090909090
F.HEAD TUBE LENGTH (CARBON)100100115125135145
F.HEAD TUBE LENGTH (ALLOY)105105115125135145
G.HEAD TUBE ANGLE64/63.664/63.364/63.364/63.364/63.464/63.4
H.CHAINSTAY LENGTH436442/440442/440448/446448/446448/446
I.WHEELBASE1167/11721208/12111244/12471280/12821309/13121338/1341
J.BOTTOM BRACKET DROP15.lis2525252525
K.ESTIMATED BB HEIGHT340/343350350350350350

Podstawowe cechy

  • Skok ramy: 160mm (damper 205x60mm i koło tylne 29″) / 170mm (damper 205x65mm i koło tylne 27.5″)
  • Skok widelca: 160mm (dopuszczalne widelce do 170mm)
  • Koło: 29″ lub MX 29/27.5″
  • Rozmiary: XS, SM, MD, LG, XL, XXL
  • Łożyska: 2x 6903, 2x 6902, 4x 6802, 2x 3802, 2x 6900
  • A2C widelca przy pomiarach geometrii:
    • Relay: 578mm (X-Small 558mm)
    • Relay PNW: 588mm (X-Small 568mm)
  • Offset widelca: 44mm (X-Small 37mm)
  • Mocowanie dampera: Trunnion Mount Top / 30mm x 8mm Bottom
  • Stery góra: 56mm Zero Stack
  • Stery dół: 66mm Zero Stack
  • Suport: Fazua Ride 60 System
  • Linia łańcucha: 53.5mm
  • Tylny hamulec: 180mm Post Mount, Max Rotor Size 223mm
  • Hak przerzutki: SRAM UDH
  • tylna oś: Transition Axle For UDH, 12mm x 148mm Spacing
  • Mocowanie ISCG: brak
  • Sztyca: 31.6mm
  • Zacisk sztycy:
    • karbon: 37.0mm,
    • aluminium: 34.9mm
  • Największa zębatka: 36T okrągła przy linii łańcucha 55mm
  • Maksymalny rozmiar opony:
    • Relay: 29″ x 2.6″
    • Relay PNW: 27.5″ x 2.6″
  • Progresja dampera:
    • Relay: 25.2%
    • Relay PNW: 25.8%

Sugerowane rozmiary

Momenty dokręcania

  • informacje techniczne Relay Carbon: LINK
  • informacje techniczne Relay Alloy: LINK