Transition Spire – Beastie Bikes

Spire / wstęp

Czy można zbudować rower na “najgrubszy” teren nie tworząc jednocześnie nie nadającego się do niczego poza zjeżdżaniem słonia w składzie porcelany? Wydaje się, że mamy na to odpowiedź.

Spire łączy najlepsze cechy roweru do zjeżdżania z najważniejszymi aspektami fajnego roweru all mountain – na tym rowerze ciągle popedałujesz pod górę ale równocześnie zasmakujesz czułości zawieszenia we wstępnej fazie ugięcia, która Cię totalnie zaszokuje. Dzięki temu o własnych siłach dotrzesz w każde ulubione miejsce, pokonasz nawet najbardziej wymagający zjazd, a na końcu będziesz się świetnie bawić nawet na wypieszczonych jak chodnik przed plebanią flow trailach.

Daj się zain-Spire-ować!

Spire / hajlajtsy

Dożywotnia gwarancja na ramę

Transition Bikes pilnuje aby jakość produktu była na najwyższym poziomie a obsługa klienta zachwycała – każda rama Transition objęta jest dożywotnią gwarancją i świetnym programem crash replacement. Dbamy o Ciebie a Ty nie musisz się o nic martwić.

Materiał ramy

Ramy karbonowe wykonywane są z japońskiego włókna Toray i z wykorzystaniem wyjątkowego procesu formowania z wykorzystaniem specjalnych wypełniaczy. Dzięki temu zużywamy minimalną ilość materiału i żywicy.

Ramy aluminiowe produkujemy ze sprawdzonego obrabianego termicznie aluminium 6061 aby zoptymalizować stosunek wytrzymałości, długotrwałości i jakości pracy ramy.

Ochrona ramy.

Lubimy gdy przejażdżki odbywają się w ciszy i spokoju bez zbędnego stukania – dlatego w kluczowych miejscach ramy umieściliśmy osadzone w jej płaszczyznach ochraniacze.

Tylny ochraniacz ze specjalną fakturą nie tylko ucisza łańcuch ale także chroni wahacz przez uszkodzeniami.

Flip chip.

Zmień zachowanie roweru przez przewrócenie insertów na mocowaniu dampera. Jego dwie pozycje dadzą Ci zupełnie różne charaktery pracy zawieszenia, które mają zastosowanie w konkretnych warunkach na szlaku.

Główny punkt obrotu zrobiony z głową.

Oś głównego punktu obrotu ramy zaprojektowana w formie regulowanego klina zapewnia sztywność wahacza w płaszczyźnie poprzecznej i zapewnia niesamowitą trwałość mechanizmu.

Dodatkowe osłony łożysk chronią je podczas mycia roweru i jazdy w ciężkich warunkach.

Wahacz w różnych długościach.

Ten rower ma dwa wahacze dostosowane do rozmiaru ramy – dzięki temu zapewnia podobne wrażenia z jazdy i podobną dystrybucję masy niezależnie od gabarytów osoby ujeżdżającej sprzęt.

Łożyska Enduro Max.

Używamy wyłącznie łożysk Enduro Max w wersjach przeznaczonych do stosowania w ramach z pełnym zawieszeniem. Łożyska dobieramy w powszechnie dostępnych na rynku rozmiarach aby ich ewentualna wymiana nie wymagała stosowania globalnej logistyki ;).

W punkcie obrotu przy tylnej osi stosujemy łożyska dwurzędowe, zaś łożyska pod rockerem mają dodatkowy pierścień mocujący – to wszystko przekłada się na super sztywność naszych ram.

Rama przystosowana do stosowania z widelcem dwupółkowym.

Zarówno wersja karbonowa jak i aluminiowa ramy Spire jest gotowa do stosowania z widelcem dwupółkowym jeżeli tylko zapragniesz pobawić się w odrobinę DH.

Przyjazne prowadzenie linek.

Aby uprościć obsługę i “uciszyć” rower umieściliśmy rurki prowadzące dla pancerza tylnej przerzutki w przednim trójkącie i wahaczu.

(rozwiązanie dostępne w ramie karbonowej)

Universal Derailleur Hanger.

Hak przerzutki w standardzie SRAM UDH jest obecnie powszechnie dostępny w większości sklepów rowerowych co znacząco ułatwia sprawy gdy potrzebujesz go wymienić.

Zastosowanie tego standardu pozwala także na zamontowanie najnowszych napędów SRAM Transmission z tylną przerzutką mocowaną bezpośrednio do wahacza.

Spire / konfiguracje

Spire / kolory

Spire / media

Spire / geometria i detale

Speed Balanced Geometry

SBG zapewnia zwinność roweru przy małej prędkości, dobrą trakcję przedniego koła i prawidłowy rozkład masy ridera i roweru równocześnie dając pewność w stromym terenie i przy dużych prędkościach.

Jedną z kluczowych zalet SBG jest zapewnienie pewności sterowania rowerem, która dostosowuje się do prędkości. Czyli więcej pewności gdy jedziesz szybko i więcej zwinności gdy działasz w trudnym terenie, niezależnie od Twojego poziomu umiejętności.

SM
Hi/Lo
MD
Hi/Lo
LG
Hi/Lo
XL
Hi/Lo
XXL
Hi/Lo
A. REACH430 / 425460 / 455485 / 480510 / 505535 / 530
B. STACK619 / 624619 /624628 / 633637 / 642646 / 651
C. EFF. TT L547 / 550577 / 580605 / 608633 / 636661 / 664
D. SEAT TUBE L360390430460490
E. EFF. ST ANGLE79.6° / 79.1°78.8° / 78.3°78.1° / 77.6°77.5° / 77°77.2° / 76.7°
SADDLE HEIGHT
@ EFF. ST ANGLE
600660720780820
ACTUAL ST ANGLE70.5° / 70°70.5° / 70°70.5° / 70°70.5° / 70°70.5° / 70°
SEAT TUBE OFFSET AT BB100100100100100
F. HEAD TUBE LENGTH100100110120130
G. HEAD TUBE ANGLE63° / 62.5°63° / 62.5°63° / 62.5°63° / 62.5°63° / 62.5°
H. CHAINSTAY LENGTH446 / 448446 / 448446 / 448452 / 454452 / 454
I. WHEELBASE1227 / 12291257 / 12591287 / 12891322 / 13241352 / 1354
J. BOTTOM BRACKET DROP25 / 3225 / 3225 / 3225 / 3225 / 32
K. ESTIMATED BB HEIGHT350 / 343350 / 343350 / 343350 / 343350 / 343
L. STAND OVER HEIGHT685 / 680700 / 695715 / 710730 / 725745 / 740
M. FORK OFFSET4444444444

Podstawowe cechy

  • Skok ramy: 170mm (kompatybilna ze 160mm)
  • Skok widelca: 170mm (dopuszczalne widelce do 180mm)
  • Koło: 29″
  • Rozmiary: SM, MD, LG, XL, XXL
  • Łożyska: 2x 6903, 2x 6902, 4x 6802, 2x 3802, 2x 6900
  • A2C widelca przy pomiarach geometrii: 584mm
  • Offset widelca: 44mm
  • Tylny damper: 205mm x 65mm (rama kompatybilna z 205mm x 60mm)
  • Mocowanie dampera: Trunnion Mount Top / 30mm x 8mm Bottom
  • Stery góra: 56mm Zero Stack
  • Stery dół: 56mm Zero Stack
  • Suport: 73mm BSA Threaded
  • Linia łańcucha: 52mm
  • Tylny hamulec: 180mm Post Mount, Max Rotor Size 223mm
  • Hak przerzutki: SRAM UDH
  • tylna oś: Transition Axle For UDH, 12mm x 148mm Spacing
  • Mocowanie ISCG: ISCG05
  • Sztyca: 31.6mm
  • Zacisk sztycy:
    • karbon: 37.0mm,
    • aluminium: 34.9mm
  • Maksymalna głębokość sztycy:
    • karbon: Small 200mm | Medium 230mm | Large 260mm | XL 280mm | XXL 300mm,
    • aluminium: Small 200mm | Medium 230mm | Large 270mm | XL 300mm | XXL 330mm
  • Największa zębatka: 34T okrągła przy linii łańcucha 52mm Boost
  • Maksymalny rozmiar opony: 29 x 2.6″
  • Zalecany sag dampera:
    • 170mm/65mm: 18-22mm (28-34%)
    • 160mm/60mm: 16-20mm (27-33%)

Sugerowane rozmiary

Momenty dokręcania

  • informacje techniczne Spire Carbon: LINK
  • informacje techniczne Spire Alloy: LINK