Beastie Bikes
Beastie Bikes
Twitter
Blogspot
Facebook

Ibis

IBIS>>ROWERY>>Mojo HD3

Wiele osób mówi, że wobec szału, jaki pod znakiem 650b ogarnął świat MTB, Ibis Cycles spóźniło się z premierą swojego roweru na tym rozmiarze koła. W zasadzie każdy producent zainteresowany jakże modnym obecnie segmentem enduro ma już w swojej ofercie rower na średnim kole. Rewolucja rozmiaru porwała rynek jak tornado – niektórzy z największych producentów w połowie sezonu zmienili zdanie i podążyli za zjawiskiem, które już pędziło jak śnieżna kula – dziś nikt nie jest w stanie walczyć o rynek enduro nie oferując roweru na kole 27.5”. Ibis Cycles, jeden z prekursorów współczesnego All Mountain (ich model HD zadebiutował w 2011r.), długo nie reagował na pytania, prośby i zaczepki dotyczące nowej maszyny. Odpowiedź zawsze była podobna, jak w przypadku bardzo długo rafinowanego 29era Ripley. Ich „pracujemy” brzmiało zawsze jak „nie przeszkadzajcie”. Czy była to arogancja? Ibis Cycles jest ultra małą firmą, która każdemu swojemu produktowi poświęca mnóstwo czasu. A rowery pojawiają się, gdy zdaniem ekipy z Santa Cruz (tak, tak) są gotowe – ani wcześniej ani później.

Nowy Ibis wkracza zatem na rynek z już potwierdzonym rodowodem. Ma wszystko co jest potrzebne współczesnej maszynie z segmentu enduro. Rama to najnowsza karbonowa konstrukcja Ibis Cycles. Ponownie zastosowano tracony wewnętrzny silikonowy stelaż – celem oszczędzenia wagi i uzyskania wymaganych wytrzymałościowo przekrojów. Włókna układane są w pojedynczym procesie, bez łączenia prefabrykowanych elementów. Zawieszenie to najnowsza generacja DW-Linku – 150mm ma tym razem płynniejszy środek, delikatniejszy początek i mocniejszą rampę na końcu – wszystko to sprawia, że endurowy Ibis ponownie sprawia wrażenie „bezdennego”. Producent twierdzi, że w jeszcze większym stopniu udało się odizolować zawieszenie od wpływu sił wynikających z pedałowania. Ibis Cycles nie dało się za to uwieść kilku modom obecnym na dzisiejszym rynku. Rama ma sprytne mocowanie dla przedniej przerzutki, dość zachowawcze i praktyczne wewnętrzne prowadzenie linek (przewód tylnego hamulca jest prowadzony na zewnątrz), gwintowaną mufę suportu, mocowanie ISCG i otwory pod uchwyt bidonu wewnątrz ramy (ciągle kluczowe na takich rynkach jak Kalifornia czy Kolorado). Build kity rozpoczynają się od dostępnego Special Blend a kończą się na ultra drogich XTR 2x i XX1. W wielu zestawach dostępne są także rewolucyjne karbonowe koła Ibisa – model 741 z obręczami o zewnętrznym wymiarze 41mm. Za amortyzację na przedzie odpowiadają doskonały RS Pike RCT3 lub ciągle rzadki Fox 36 RC2, z tyłu pracują Fox Float CTD lub Cane Creek Inline.

Ibis Mojo HD3 - najlepsze HD jakie kiedykolwiek powstało


Charakterystyka:

- skok zawieszenia: 150mm w opcji 27.5"
- dopuszczalna długosć widelca: 552mm
- kąt główki dla 150mm/27.5": 67˚ (widelec 542mm)
- kąt główki dla 160mm/27.5": 66.6˚ (widelec 552mm)
- amortyzator tylny: Fox Float CTD Kashima lub Cane Creek Double Barrel InLine (za dopłatą)
- tylna oś 12x142mm
- przednia przerzutka Direct Mount (demontowalne mocowanie)
- ISCG05 (demontowalne)
- suport BSA 68mm
- Waga ramy: 2660g (matte black, L, z damperem)
- Kolory: Matte Black, Green Machine, 917

Cena kompletnego roweru: od 16599.99 PLN

Powyższa cena jest ceną orientacyjną, zależną od zmian wartości walut. Konkretną ofertę cenową można uzyskać pod info@beastiebikes.pl



- MOJO HD3 SPECIFICATIONS.pdf
- Mojo HD3 - Geometria.pdf
- Ibis Cennik Oficjalny Producenta 2015.pdf

- http://www.ibiscycles.com/bikes/mojo_hd3/
Mojo HD3
designed by TRIGONY, copywrite © 2010 BEASTIE BIKES